19 komentářů
nápad dobrý, zpracováním si nejsem moc jistý.
honza
| 21.12.07 03:47
nápad rozhodně zajímavý, má svou logiku. zpracování mi připadá výrazně horší. Zcela se spoléhat se na "logické" vygenerování hmoty počítačem může být nebezpečné, v tomto případě si myslím, že esteticky to z většiny pohledů opravdu nefunguje. Neexistuje gradace, rytmus je až příliš tupý, tvar beztvarý, monotónost nebezpečně přehnaná. Možná je to jen vizualizacema, ale "venkovní" pohled z ulice, i když se třeba naskytne jen řidičům aut, je hrozný, vnitřní parter by nemusel být úplně špatný, ale působí trochu pustě a nedodělaně. Vnitřní prostory přímo pod střechou by mohly být velmi zajímavé. Celkove to na mě působí hrozně nedotaženě - nápad bez následného dostatečně intenzivního rozpracování, bez snahy dosáhnou alespoň určité výtvarné harmonie a směřování. Což může nadějný projekt dokonale pohřbít.
souhlasim
m
| 21.12.07 10:13
napad je to dobrej, zpracovani trochu horsi, souhlasim, nejvic me ale pobavila predstava, co by na to rikali pani v kravatach od bauhausu. dyt by ta jejich krabice nebyla vubec videt! jak by tam pak trefil potencionalni zakaznik? (treba bruno taut, az pujdu nakupovat sdk desky).
roboti
Vích
| 21.12.07 11:36
Ten schématický konceptualismus vás zbavuje zodpovědnosti za to město jako takové. Zkuste zadat do počítače ještě parametry obyvatelné a příjemné. Ale pro roboty to je určitě luxusní.
souhlas
šárka
| 21.12.07 05:12
Souhlasím s předchozími příspěvky- nápad je to dobrej, ale fakt mi tu chybí výtvarná "nadstavba". Chtělo by to napnout si vejkej papír, našpicovat tužky (nebo uhel, rudku či co já vím), uvolnit zápěstí a skicovat, až se budou rozhádaný autoři brodit po kolena v zavrženejch skizách.Ten projekt by si kapku lidskosti určitě zasloužil!
Lidskost
P.Nasadil
| 21.12.07 09:07
Jakápak lidskost. Šikmou střechu má, tak co by jste chtěli...
Výborný koncept, nenechte se zmást trochu exkluzivními (ve smyslu schematickými) vizualizacemi. Tohle žádný počítač nevygeneruje, vygeneruje jen to, co mu nadiktuje člověk. Já v tom vidím cit a ruku, záměrnou nahodilost, přesně jako když se nasype k cestě hlína.
valy
ivo
| 22.12.07 01:16
Ono to taky o hlíně je! Je to zemité a jasné. Výborný koncept.
..hlína?
chitektar
| 22.12.07 02:37
... ono to o hlíně moc není .. je to vykonstruované - nikoliv nasypané, detaily budou složité, zelená střecha leda tak v extenzivní verzi - tedy trochu komedie, všechny ty prosklené plošky budou muset splňovat akustické normy ..
pardon, ale třeba konceptuální hříčky Archigramu byly humornější, domyšlenější a koneckonců i působivější ..
nahodilost, jako když se sype k cestě hlína?
šárka
| 22.12.07 08:24
P.Nasadile, kdo mluvil o nahodilosti? Skicy nejsou o nahodilosti, ale o výtvarném procesu. I sypat hlínu k cestě se pravda musí umět, ale to jde spíše o šikovnost, než o umění...Přiznám se, že schematické vizualizace mě skutečně matou (posuzuju to, co mi je předkládáno), já jsem z generace, kdy architekti seděli u velkejch papírů s tužkou v ruce a jedinou pomůckou jim byl příložník a logaritmický pravítko .
Mimochodem, pokud jde o tu zemitost, ta je mi blízká, ale sekat trávu a mýt okna bych tam nechtěla...
Ostuda
MH
| 24.12.07 10:00
motto:
Když někdo navrhuje koncept auta, očekával bych, že bude jezdit , od šálku na kávu, že se v něm udrží kapalina a od brýlí, že skrze ně bude vidět...


Zde vidím auto, které má hranatá kola, šálek bez dna a brýle se skly z neoprenu...

Vidím děravé protihlukové stěny, akusticky účinnou trávu, okna osazená do trojrozměrně zakřivených přímkových ploch a konstruktéry z NASA, kteří vymýšlejí létající sekačku...

Takže pokud by mi někdo předložil koncept domu jako valu, řeknu fajn, ale nic nového. Když to ale bude vypadat takto, pomyslím si nejspíš něco nelichotivého o architektech...
tráva?
robert
| 27.12.07 11:51
Souvrství s intenzivní zelení (trávou) v tomto sklonu a ploše fasády i s nutným automatickým systémem zavlažování je nesmysl už z pohledu ekonomie. Řešením je pouze extenzivní zeleň (netřesky, skalničky). Záměrná nahodilost je protimluv.
val
david s.
| 27.12.07 04:07
Nijak mě nepřekvapuje názorová různorodost na tento návrh. Práce atelieru hšh vždy vzbuzovaly protichudne názory. Je to myslím dobře, protože se v naší malé kotlině našel někdo, kdo dokáže opravdu zajímavě a především originálně přemýšlet o architektuře. Překvapuje mě, že je někdo schopen v dnešní době přemýšlet o Pankrácké pláni jinak, než sem vtěsnat další množství výškových staveb. Skvělý koncept. Doufám, že se val podaří realizovat.
Tráva v zimě?
Martin Horáček
| 28.12.07 10:15
V Česku bývá tráva zelená pár měsíců. Předkládané vizualizace sotva mohu přiblížit výslednou barevnost budovy. Souhlasím s p. Víchem. + HŠH mají evidentně potíž zvládnout svůj (dříve oprávněně) stoupající věhlas a předkládají libovolné kresbičky z domácího počítače v domnění, že budou opěvovány coby "kontroverzní" architektura. Což se ovšem může v této "malé kotlině" snadno stát. Škoda. PS: Může jít ovšem o rafinovaný neodadaistický koncept v duchu tradice české grotesky a absurdního dramatu. Hle, výzva pro profesionální kritiky a interprety!
to nebude fungovat
zdenda
| 28.12.07 10:51
jsem docela zběhnutej v zakládání trávníků, a podle mě na tom nejen že neporoste trávník ale stěží i většina půdokryvných rostlin, nemluvě o údržbě, či dokonce sekání. prostě je to blbost
V cizině to funguje! Tak proč ne u nás?
Petr Šmídek
| 28.12.07 12:31
Ve Švédsku jsme viděli porostlé střechy garáží. Ve srovnání se skladbou klasických plochých střech bylo zde přibylo asi jen pět centimetrů navíc. Střechy nebyly pochůzí. O drobné rostliny se nikdo nestaral. Náklady nejsou závratné, což dokazoval fakt, že tyto střechy byly úplně všude. Nechápu smysl debaty nad věcmi, které jsou ve Skandinávii zdela běžné.
p.s. Pokud by se to zdálo skutečně nemožné, pak tu stále ještě máme Patricka Blanca.
to bude fungovat!
pavel kol.
| 28.12.07 01:53
když může vyrůst v rýně půlmetrová bříza.....je vidět zdendo, že máš mezery
sousedům už začíná zelenat střecha(po cca 8 letech) aneb symbióza asfaltavých šindelů a mechu
navíc paní na stavebním úřadě to hšh v žádném případě v této variantě nepovolí a dá si do podmínek, že uschlý trávník by měl být nahrazen truhlíky s muškáty
:) ... fungovat to bude ztěžka
chitektar
| 28.12.07 05:39
.. asi by se nemělo srovnávat nesrovnatelné ... viz garážové střechy .. jednak mají poněkud jiné sklony, než vizualizované strmáky.. aby extenzivní střecha měla jakous takous životnost, optimální sklon je do 30°, dále nejsou velmi hustě penetrované rastrem pevného zasklení - btw. na vizu je při průhledu zevnitř ven vidět zelené lemování oken, žten detail návaznosti drnu a zasklení by mě fakt zajímal?? ... údržba obou komponent valu v tak těsné a husté návaznosti a v takovém spádu bude fakt lahůdka - zaprášená a zahliněná okna + vysychající, umírající "zeleň" ... navíc, k čemu takováto "zeleň", komu poslouží? obyvatelům valu asi těžko, jejich životní prostředí nezlepší a svištícím autům je to putna ..
... mi to přijde jako těžce nedomyšlená póza ...
maskovaná reurbanizace
Vích
| 29.12.07 10:37
je to ale vlastně zajímavé, že si území díky této studii skrytě, pod maskovací sítí zeleně, řeklo o hlukovou bariéru a o blokovou obytnou zástavbu, k dálnici zády. V Michli je už přeadministrováno a ta kašovitá plocha s Bauhausem a parkovištěm necelé 4 km od centra je odpudivá, jen Kotěrova vodárenská věž tam hrdě ční a čeká na lepší časy.
...tak mě ještě
chitektar
| 29.12.07 11:50
... napadla jedna drobnost a to stínění, vnitřní prostory budou muset být vybaveny hojností rolet ... závěsy ani žaluzie zde nepřipadají v úvahu a externí stínění ... že by každý čtvereček měl svoji clonu?? hmm ... jinak zde nebude před sluncem úniku ...
pro T.Š.
robert
| 31.12.07 01:12
My se na to (tráva na střeše) cítíme, ale my na to (vlhost) nemáme .
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od HŠH architekti