Praha vypíše architektonickou soutěž na stanice nového metra D

Source
Mgr. Marek Vácha, IPR Praha
Publisher
Tisková zpráva
03.08.2015 16:45
Pražští radní zadali Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy, aby upravil dosavadní návrhy na stanice nového metra D. Kromě vypsání architektonické soutěže na stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru prověří IPR možnosti úpravy návrhů ostatních stanic a další vedení linky metra.
Stanicemi pražského metra denně projdou statisíce lidí. Rozhodnutí vystavět novou linku metra D tak představuje zásadní příležitost rozvoje, která může zvýšit celkovou úroveň života obyvatel metropole.
„Pražské metro 21. století musí mít kvalitní a promyšlený návrh se soudobým designem. Zároveň by mělo být přehledné, umožňovat jednoduchou a rychlou orientaci a snadnou údržbu stanic,“
uvádí ředitel IPR Petr Hlaváček. Především bychom se podle něj měli poučit z nedávné dostavby metra linky A, aby se na nové lince neopakovaly stejné nedostatky.

Podzemní vlaková zastávka na náměstí Wilhelm-Leuschner v Lipsku (Max Dudler, 1997-2012)

Architektonické soutěže a kvalitní veřejná prostranství
IPR nyní dostal za úkol, aby spolu s projektantem prověřil rozsah možných úprav stanic v úseku Pankrác – Depo Písnice podle stávajícího územního rozhodnutí. Důraz bude kladen především na kultivaci navazujících veřejných prostranství kolem výstupů z metra tak, aby přinesly přidanou hodnotu svému okolí.
Na stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru, které ještě nemají dopracované stavební povolení, se IPR pokusí vypsat architektonickou soutěž. Podle doporučení IPR by v rámci nové linky měly být sjednoceny běžné prvky jako jednotné označení vstupů do metra nebo běžný mobiliář. Jelikož se ale každá stanice nachází v jiné lokalitě, je vhodné odlišit interiér stanic.
„Inspiraci můžeme čerpat třeba v Kodani. Tam vypsali architektonickou soutěž na celou linku metra, přičemž vítězný ateliér zpracoval dvacet stanic v jednotném designu. Stanice mají jednoduchý koncept, vše působí čistě a přehledně,“
uvádí ředitel IPR Petr Hlaváček. „Zajímavý je i způsob řešení mnichovského metra, které má sice jednotně řešené vstupy, ale každé nástupiště je jiné. Zpracovávali je různí designéři, umělci a architekti a výsledek je velice zdařilý,“ dodává Hlaváček.

Více informací >
0 comments
add comment

Related articles

0 21.09.2019 | Pražský dopravní podnik vybral architektku metra
0 25.07.2019 | Praha představila první vítězné návrhy stanic metra D
2 21.02.2018 | Praha by měla zanést do Metropolitního plánu metro na Žižkov
0 22.08.2017 | O stavbu metra D společně s DPP má zájem šest společností
0 19.07.2017 | Praha a DPP začnou hledat soukromého partnera pro stavbu metra D
0 20.04.2017 | Stavba metra D začne nejdřív v úseku Pankrác - Olbrachtova
0 22.02.2017 | Praha znovu pořídí změnu územního plánu pro metro D
0 08.02.2017 | Praha a DPP nabídly developerům spolupráci na stavbě metra D
0 06.02.2017 | První etapa stavby metra D z Pankráce má začít v roce 2019
0 22.11.2016 | Metro D by mohlo mít v první fázi pouze dvě stanice
0 19.09.2016 | Praha si nechá udělat zadání urbanistických studií stanic metra
0 06.09.2016 | Petice za metro D má dost podpisů, projedná ji zastupitelstvo
0 18.08.2016 | Komora apeluje na otevřený dialog ve věci výstavby metra D
0 17.08.2016 | Praha: Stavba metra D nabere asi tříleté zpoždění
0 11.08.2016 | Pražský magistrát přerušil stavební řízení k metru D
0 08.08.2016 | Projektantem metra D bude Metroprojekt, dostane 440 milionů
0 18.07.2016 | Vzhled dvou stanic metra D určí architekti, zbylé výtvarné návrhy
1 29.08.2015 | Projektová dokumentace k metru D vyjde na 450 milionů
0 01.08.2015 | Vedení Prahy znovu diskutuje o pokračování metra D
0 25.03.2015 | Metroprojekt: Metro D vyjde na 45 mld., stavba začne za dva roky
0 15.09.2014 | Metro D vyjde na 60 miliard, stavět se začne v roce 2017
0 18.06.2011 | Tisíce Pražanů se přišly podívat, jak se razí metro
0 24.05.2006 | Pražské metro v datech