Most v Blansku bude o čtvrtinu dražší, než se původně očekávalo

Vložil
ČTK
16.09.2019 09:40
Blansko

Blansko - Plánované přemostění řeky Svitavy a železnice do Starého Blanska bude o čtvrtinu dražší, než se původně předpokládalo. Aktuálně je výše investice spočítána na 350 milionů korun, zatímco v roce 2016 byly odhadované náklady o 70 milionů nižší. Hledat se proto bude spolufinancování z dalších zdrojů, oznámil v tiskové zprávě mluvčí blanenské radnice Ondřej Požár. Projekt zatím pokračuje výkupem pozemků a dalšími jednáními.


Město už dříve podepsalo memorandum o spolupráci při projektu s Jihomoravským krajem, který by měl být hlavní investorem. Cesta s přemostěním by totiž měla být krajskou silnicí třetí třídy. Kraj ročně vynakládá na silnice v regionu asi 300 milionů. To by při nově odhadovaných nákladech na přemostění znamenalo podle mluvčího, najít spolufinancování z dalších zdrojů, například od města či Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Jednání ale podle města budou ještě složitá.

"Při jednání se SŽDC padlo, že by se na tom finančně podíleli třeba tím, že by získali prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Dali si však podmínku, že se zruší železniční přejezd na Starém Blansku. V územním plánu se však s přejezdem i nadále počítá. Stavba přemostění by se přitom dala zkoordinovat s výlukou na daném železničním koridoru v roce 2022," uvedl starosta Blanska Jiří Crha (ODS).

Výluka má podle vedoucího radničního odboru investičního a územního rozvoje Marka Štefana trvat asi tři měsíce. Přemostění by mělo být postaveno během této doby. Vedení města by podle mluvčího ale uvítalo, kdyby se podařilo vybudovat přemostění a zároveň zůstal zachovaný přejezd. "Pokud to nebude možné, tak je třeba vybudovat komfortní podchod, přičemž na financování by se mohlo podílet město," uvedl Požár.

Most bude na jedné straně navazovat na Svitavskou ulici, ve Starém Blansku vznikne kruhový objezd. Na mostě má být i chodník pro pěší.

Přemostění hlavní trati je podle odborníků jediným řešením neuspokojivé dopravní situace. S houstnoucí železniční dopravou na hlavním koridoru mezi Prahou a Brnem i s vyšším počtem aut na silnicích jsou potíže ve městě čím dál větší. Před závorami zůstávají často stát v koloně desítky aut. Pokud se most postaví, bude to největší dopravní stavba v Blansku v novodobé historii.
0 komentářů
přidat komentář