Přes tři roky trvající rekonstrukce bytu 3+1 v Uherském Hradišti působila jako nekonečný proces myšlenkových a stavebních úkonů, jež vizi postupně naplňovaly. Nad každým krokem, každou čárou na papíře či v softwaru bylo zvažováno jako nad zásadní, vše ovlivňující. Nejtěžší úkol pro architekta - navrhovat sám pro sebe... Jak poznat rezervy v návrhu, jak stanovit hranici, za kterou již nemá jít, když možnosti jsou konečně téměř neomezené?
K návrhu bylo přistupováno jako k možnosti vyzkoušet si určité postupy, materiály, technologie. Zajímá mě monochromatický prostor, kde lze experimentovat se světlem. Bílá barva má spoustu odstínů, tónů, valérů. V průběhu dne slunce interiér zaplavuje teplým světlem okolo hodnot 2000 - 3500K. Zatímco večer umělé osvětlení, stanovené na 4200K, prostor ochlazuje. Umělé světlo vrhá jiné stíny, zvýrazňuje jiné prvky, interiér se proměňuje. Barevné RGB LED pásky skryté v nikách nábytku umožňují dynamické zabarvení prostoru. Dokáží "vymalovat" podle aktuálního přání.
Byt v původním stavu ze 70. let byl téměř kompletně vykuchán a očištěn. Záměrem bylo vytvoření kontinuálního otevřeného prostoru, který by byt zvětšil opticky i fyzicky. Zárubně a prahy byly odstraněny, výška otvorů zvětšena, parkety přelity jednotící polyuretanovou stěrkou. Vstupní dveře byly posunuty tak, aby do vstupního prostoru mohla zasáhnout hmota sprchového koutu a úložných prostor. Zděná stěna oddělující obývací pokoj byla nahrazena posuvnou 2,7m dlouhou stěnou. Primárně slouží jako dveře do pracovny, nejčastěji však zůstává zaparkována v kuchyni. Kolejnice podcházející příčné průvlaky jsou zakapotovány SDK. Pro vytvoření požadované roviny mezi průvlaky byly zavěšeny nosné ocelové "C" profily, jejichž vnitřní prostor byl využit jako boční světelná nika. Fyzickým propojením chodby s obývací místností se obytný prostor výrazně zvětšil, ale současně umožňuje uzavření.
Očistěný nově vzniklý prostor byl ponechán v bílém matném nátěru, včetně podlahy. Veškeré nové intervence vestavného či volně stojícího nábytku jsou pojednány ve vysokém lesku. Vedle světla, jakožto důležitého výrazového prostředku, zde důležitou roli sehrává vzájemný vztah matných a lesklých ploch, ale také jemný kontrast strukturovaných a hladkých povrchů.
Vložení klasické sedačky do úzké obývací místnosti by značně zúžilo průchod, a proto byla společně s konferenčním stolem také navržena na míru. Nad stolem levituje světelný objekt, který bílým světlem míří na grafiku, rovněž navrženou pro tento prostor. V případě potřeby vložení většího jídelního stolu se sedačka odsune blížeji k oknu. Posuvné svítidlo umožní tento posun tak, aby stále levitovalo nad konferenčním stolem jako jeho doprovodná ozvěna. Nábytková TV stěna v sobě integruje posuvné dveře do ložnice. Poloha vestavné skříně v ložnici byla zvolena v povětrnostně exponovaném rohu domu, kde vytváří teplotní nárazovou zónu. Postel v sobě skrývá dostatek úložného prostoru za pomoci výsuvů ze tří stran. Pracovna je pojednána maximálně racionálně s důrazem na horizontálnost linií, jež místnost opticky prodlužují. Knihovnu lze dělit po třetinách.