Pro nové muzeum byla stěžejní jeho autonomie. Návrh bylo nutné koncipovat tak, aby nenarušil historický ráz centra. Pro
Andrease Cukrowicze a
Antona Nachbaur-Sturma bylo klíčové, aby nová fasáda zachytila hru světla a stínu a upoutala tak pozornost kolemjdoucích. Rozšíření stávajícího muzea bylo ukončeno v létě v roce 2013. Přestože první návrh fasády počítal s použitím nápisů, nakonec bylo společně s umělcem
Manfredem Aloisem Mayrem rozhodnuto o vytvoření speciální textury, která bude evokovat rozkvetlé květy na betonové fasádě. Umělecké dílo a architektura měla být tak vyjádřena kombinací květu a betonu.
„Našim cílem bylo spojení umění a architektury a vytvoření uměleckého fenoménu místo umístění jen další budovy“, uvedl Stefan Abbrederis z architektonické kanceláře Cukrowicz Nachbaur. Dle vyjádření Abbredise toto byl právě toto důvod, proč se architekti Cukrowicz a Nachbaur-Sturm rozhodli pracovat s umělcem při vytvoření individuální betonové fasády.
Mayr se nechal inspirovat výstavenými kusy pohárů a misek a tuto inspiraci chtěl převést do dnešní doby. Začal experimentovat se dny PET lahví, materiálem, který je součástí dnešního běžného života a zjistil, že obtisky evokují květy. Nešlo však jen o náhodné použití této textury. Mayr oslovil architekta, matematika a umělce Urs B. Rotha, aby spolu vytvořili parametrický model umístění, který vytvořil přesné rozložení různě použitých den PET lahví. Umělcem vybrané PET láhve byly poslány do Reckli v německém Herne.
Protože fasáda neměla vykazovat typické napojení bednění, bylo rozhodnuto, že se bude lít beton ve vertikální pozici. Byla vylita stěna 2 x 6 m. Na fasádě o velikosti 1300 m² se zobrazuje 16656 květů.
Projekt byl v červenci 2014 oceněn zlatou cenou
Best architects award.
Reckli GmbH