Farma Čapí hnízdo

Rekonstrukce a dostavba zemědělské usedlosti s lihovarem na školící a vzdělávací centrum

Farma Čapí hnízdo
32 komentářů
Wauw
rk
| 29.02.12 03:11
nemam slov,a radsej si ani nepredstavujem,kolko to muselo stat a aka bude navratnost.... kazdopadne klobuk dole...
a
adam
| 29.02.12 07:02
cena za pokoj je taky zajimava
Wauw
alsoanarchitect
| 01.03.12 07:46
Wow will do.
To je v Čechách???
Whiskey
| 01.03.12 08:58
Čtu to správně? Je to snad nemůže být ani u nás! Jsem ráda, že se někteří investoři rozhodnout investovat do podobného projektu - mám se čím pokochat.
pěkné zadání, pěkný výsledek
Zuzana Froňková
| 01.03.12 11:00
Dobrý investor, krásné místo, pěkné zadání, dobrý nápad, dobrá práce! Jen škoda těch cen za pokoj - plánovala jsem studijní pobyt, ale asi z toho sejde...nicméně zdravím Jardu a Honzu a gratuluju!
hezke, ale...
Vladan Synek
| 01.03.12 11:32
soukromy majetek za penize z EU, takze skvely VIP podnik placeny z kapes ostatnich a znevyhodnujici dohromady vsechny... pekna architektura na tom nic nezmeni
EU?
Jan Hrouda
| 01.03.12 01:34
Ano, moc pěkné !! Jen bych taky měl podezření na to, že je většina zaplacena z EU ?? Rád se budu mýlit... Trochu nerozumím tomu systému dotací, který umožňuje ve velkém výstavbu soukromých hotelů, wellnes center a školících středisek, to vše za veřejné (=naše) peníze. Přitom na rekonstrukce mnoha veřejných staveb a prostorů peníze nejsou ( parky, náměstí, divadla, staré kulturní domy, bazény, stadiony... ). Nebyly by takto vynaložené prostředky smysluplnější? Zvláštní systém...
...Hele,...
šakal
| 01.03.12 01:43
...víte o tom někdo něco víc? Dole na stránkách toho podniku píše, že prý je projekt spolufinancován Evropskou unií z fondu pro regionální rozvoj. Ostatně, i když flashový banner s touhle informací přehlédnete, ledacos zkušenému oku naznačí okaté prezentování dotyčné "farmy" jakožto "ekocentra", které prý zajišťuje "průvodcovství a ekologickou výchovu" - to vše doplněno naučnou "ekostezkou". Koníčky, kravičky... prostě pohádka máje! Z těch stránek pastorální idyla odkapává po půldeckách.

Vždyť co jiného v dnešní době dokáže vytáhnout prachy z veřejných rozpočtů spolehlivěji než žvanění:

- o trvale zadržitelných prdech (aby se nezvětšoval obsah skleníkových plynů v atmosféře)
- nebo o biodiverzní činnosti (aby se lidská společnost poslušně vrátila do předindustriální doby).

Vážně by mě zajímaly náklady na kubík obestavěného prostoru - muselo to stát úplně nehorázné prachy! Uznávám, vypadá to moc hezky. Ale kouká z toho jeden charakteristický rys společný všem těm opojně rozkošným věcičkám pořizovaným za cizí peníze - snobsky neužitečný komfort maskovaný nějakým morálně vznešeným cílem.
To je jako s tím hotelem Miura v Čeladné. Tam si taky určili "podnikatelský plán" postavit horský hotel pro zazobané snoby a dostali na to dotaci 95 milionů (7:- P)

Kdyby si to financoval jako privátní letní sídlo Warren Buffet, tak by mi to bylo pumpička, ale tohle je jako ta španělská kongresová centra všelidské vzájemnosti či muzea ekologického nicnedělání vyrostlá uprosted kamení na okraji nějaké fazendy.
A investor??? Nač ty tajnosti?
Pavel Ota
| 01.03.12 01:04
IMOBA, a.s. A k tomu jména jako AGROFERT HOLDING, a.s., alias FERTAGRA SA, Fribourg, alias Fertagra SA, Zug, předseda představenstva: Ing. Andrej Babiš, místopředseda představenstva: Adriana Babišová...jasné?

Na co EU, všechno čisté a průhledné, pane Hrouda...od čeho je obchodní rejstřík?

prostě
Vaclav Vins
| 01.03.12 02:29
fantastické...
Investice do vaší budoucnosti
Milhaus
| 01.03.12 02:22
Zřejmě až budoucnost zhodnotí, nakolik mají pravdu zde diskutující (pokud jde o čistě osobní ohodnocení majitele/ivestora z evropských peněz), nebo zda projekt bude přínosem pro zdejší krajinu, podnikání v okolí atd. Soudě podle podobného případu hotelu Miura by odpověď zněla, že přínosem nebude. Ovšem narozdíl od Miury zdejší konfiguraci neznám, a nechci tudíž vynášet rychlé soudy. Každopádně před rekonstrukcí tu muselo být také skutečně krásně.
dotace
Tomáš Petermann
| 01.03.12 05:35
http://www.mapaprojektu.cz/srv/www/content/pub/cs/o-projektu .shtml?projectId=CZ.1.15/2.1.00/04.00095 tady si to pročtěte.. dotace EU 21% ceny
fuuuha
rk
| 01.03.12 10:31
tak vo svetle napisaneho ten klobuk zo zaciatku davam opat hore....
?
takyarchitekt
| 01.03.12 11:07
So, now no wow, rk?
two rums to room two two two
rk
| 02.03.12 01:02
still wauw,ale bez klobuka :P
Okamžik vzrušeného očekávání
Dr.Lusciniol
| 02.03.12 10:02

Ten předposlední obrázek, původního stavu staré budovy, mne naplňuje pocitem vzrušeného očekávání. Jaké jsem vždy cítil, když se svým starším bratrem jsme si jako malí kluci každý koupil za 20h "čtvrtku" papíru v Narpě, oproti škole a cestou domů, plně natěšeni jsme si představovali co kdo na ni nakreslíme. Na to, co jsem cítil po zaplnění té čtvrtky, si již tak živě nevzpomínám.

Proč jsem si na to vzpoměl zrovna teď?
miliardáři čerpají dotace na ekokýče
ivo
| 02.03.12 11:01
ale štědře dotují vlastní politickou líheň. chucpe.
já vám nevím
šárka
| 02.03.12 11:08
Tak ty vypálený podkovy na deskách stolů mi tedy přijdou fakt už "zu viel". Bohužel se nemohu ubránit posuzovat prezentované zařízení jako celek- a jako by se všude tak trochu tlačilo na pilu- a to včetně ceníku, který určitě poněkud zúží cílovou skupinu, obzvláště mezi zájemci o ekologii (ať už to v tomto případě bude znamenat cokoliv)... celé je to takové, odpusťte mi to slovo, rozežrané...prostě moje pocity jsou spíše rozporuplné a je mi to líto, protože v jednotlivostech se mi to snad i líbí.
"Hnizdo"
takyarchitekt
| 03.03.12 04:25
V dlouhem vyctu spolupachatelu se naleza i jmeno Monika Babisova. Ze by to nove "hnizdo" byl jeji napad? Jinak doufam, ze kvuli nemu to stare hnizdo capi trvale neopustili. To by byla opravdu skoda. Cely zivot, co jsme jezdili za babickou do Tabora jsme se cestou na ne tesili.
rozežrané...
Dr.Lusciniol
| 05.03.12 09:00

Poklona. Jak může někdo vyjádřit vše jedním slovem, když jiný na to potřebuje třeba celou knížku? Ze zkušenosti vím, že moje lepší práce vzešly zpravidla z omezených rozpočtů. Zde se stavělo z veletoků peněz.

Jak to ale vycházelo v dobách minulých, kdy se vyloženě také nešetrilo? V takovém baroku se často prostavěla celá panství, přesto duchovní úroveň těch míst tím netrpěla. Z dnes již více jak stoleté přestavby zámku v Průhonicích u Prahy (1889-94 arch.Stibral) majitel šel nakonec také ještě "na buben" (přes dodnes nádherným botanickým parkem zámku "ekologických dotací" od c.k. mocnářství či první republiky tehdá nebylo) ale stavební výsledek byl již velmi "novodobý". Líbivý ale až trochu přesládlý architektonický "dortík".
K smíchu...
Jan Pavel
| 05.03.12 04:34
Jsou k smíchu všichni ti Bakalové, Babišové, Kellnerové a další, vesměs lidé s chováním bytostně sebestředným až asociálním, kteří nejdříve nepříliš košer způsoby získají jmění, aby si pak pod rouškou "mecenášství" hráli na filantropy, přičemž jsou tak chamtiví, že i Harpagon je proti nim bohém, a ty svoje "kulaťáčky zlaťáčky" pod rouškou dobrotivosti nasměřují obloukem jistě a bez uzardění před očima "lůzy" zase pěkně zpátky do svých kapes!

Jsou jako ten chamtivý hospodský, co rozdával neviditelné jitrnice... Ale co bude, až obušek spustí, ptám se? Ozdravovna "Hnízdo"? Škola v přírodě pro dělnické děti?! 1 9 4 8 ???

Co takhle podpora vědy a výzkumu, rozvoje technologií, talentu všeho druhu? Myslíte si, paní Babišová, a Vám podobní, že české hlavy by nevymysleli i-pod, facebook, wi-fi, GPS a jiné vymoženosti, co mění svět? Ale to by od Vás chtělo méně sobecké sebestřednosti a větší rozhled a vizi!
K pláči
Dr.Lusciniol
| 06.03.12 09:46

Já ty shora uvedené pány osobně neznám a tak si je nedovoluji posuzovat. Ale zrovna teď kde se nalézám místní ministr financí, po zdařilé proměně 20 bilionů v černém, co zdědil od předešlé vlády, na 200 bilionů v červeném (za což v Davosu minule dostal titul nejlepšího ministra financí na světě!?!) se nyní snaží krýt třídním útokem na několik nejbohatších osob v zemi, zapomínaje, že tito ročně nejen dohromady zaměstnávají tisíce a tisíce lidí, platí tisíce milionů v daních ale i soukromě darují každý stamiliony na dobročinné účely.

Když byl novinářem otázán, tak mistr světa ministr nebyl schopen říci, kolik on z vlastní kapsy dává. Nechtěl by jste Jene Pavle vstoupit do politiky? Potřebnou tam demagogii ("využívání zkreslených zjednodušených argumentů, působících především na city a předsudky, k ovlivňování jednotlivců a skupin") ovládáte.

Zde se více zaobíráme tím, kolik a hlavně jaké muziky se nám za ty peníze dostalo.
...
Daniel John
| 06.03.12 03:04
Myslím, že farma celkem odpovídá tomu jak pana Babiše vnímám. Úspěšný podnikatel s nejasnou minulostí který si momentálně buduje obraz bojovníka proti korupci. Samotná stavba není vůbec špatná, byť místy je toho až příliš, např. již zmíněné podkovy na stolech. V každém případě je dobře, že se tento objekt zachránil, navíc je fajn i způsob, jakým se to stalo, teď myslím vizuální stránku. Jinak je to a to toto nadužívané slovo opravdu nerad používám, velmi kontroverzní záležitost. Farma s koňmi, ekologické centrum, tam bych čekal pokoru a jistou skromnost. Tady naopak ubytování, pokud je cena reálná (mnohdy je velký rozdíl mezi pultovou a skutečnou cenou) je naprosto neadekvátně drahé, za tuto cenu se ubytuju v Praze ve velkém luxusu, tady to zase taková sláva není, nebo můžu 5 nocí bydlet v centru Barcelony ve **** designovém hotelu, jistě i jinde, Restaurace opět nabízí gastronomii na úrovni nejdražších pražských podniků, což mi k tomu místu vůbec nejde. Pan Babiš rozhodně jako filantrop nevystupuje, návštěva ekocentra stojí málem jak návštěva ZOO v Praze.
To: Dr.Lusciniol
Jan Pavel
| 06.03.12 10:28
Hm, tak nevím, kdo je tady větší demagog! Stačí si přečíst ty Vaše bláboly o tisících a tisících zaměstnaných lidí, o tom, jak ti nejbohatší lidé v zemi odvádějí tomuto státu daně a darují stamiliony na dobročinné účely a nevím, zda mám plakat, nebo se smát! Vám by ukradli šrajtofli a ještě Vás nakopli, a Vy byste snad ještě poděkoval!

Pravdou je, vážený pane, že tito lidé své bohatství nezískali poctivou prací, ale zneužíváním právě takových naivů, jako jste Vy, a především lidí, co v rámci "švarcsystému" makají za pár usmolených s neustálým strachem z vyhazovu, zatímco Ti Vaši "mecenáši" vymýšlejí, jak z nich stáhnout poslední korunu a zbytek hrdosti! Pokud byste byl v obraze, pak víte, že tihle ´vyvolení´ daně neplatí! Naopak mají smečku právníků a daňových poradců, kteří se starají o to, aby se penízky vyvedly hezky někam, kde na ně náš stát nedosáhne! Na co si myslíte, že jsou ty cizojazyčné společnosti s balíkem akcií na doručitele, tudíž nedohledatelné?! A pokud už něco tihle arcikujóni zdaní "u nás", pak vždycky tak, že to dají třeba na "rozvoj mládežnického sportu", tj. založí si golfový klub pro VIP klientelu, přes který perou své černé zdroje... Sám znám osobně pár takových "modroptáků", co se chlubí tím, jak zas vyklouzli, jak neplatí daně, jak ždímají lidi, a co si od nich kvůli strachu o práci lidi nechají líbit! Bujaře se smějí, když se chlubí, že jim nemá kdo co vzít, i když reálně vlastní stamilióny!

Vy mně přijdete stejný filozof, jako ten bezdomovec bez koruny v kapse, co se projede po Praze načerno "emhádou", vystoupí na Václaváku a říká: "Bezva, ušetřil jsem za jízdenku, tak si můžu koupit pivo!"

Tak dobrou chuť!
2 Dr.Lusciniol
Jan Pavel
| 06.03.12 10:38
Pokud jde o muziku, doktore, pak tady se na mě hraje příliš falešných tónů, byť nástroje i vohozy jsou ze zlata!
Český Honzík, či Pavka Morozov?.
Dr.Lusciniol
| 07.03.12 11:22

Jsem na rozpacích, co jste více. Váš pohled na svět je asi pokřiven tím, že se díváte z hloubi českého ďolíku. V zemi o niž jsem psal třeba "akcií na doručitele" nikdy nebylo. Každá má veřejně známého držitele a do vzniku české odrůdy jsem nikdy netušil, že je to možné. Ani teď nevím, zdali se nejedná jen o nějaké to "specificum bohemicum".

Nemohu mluvit za jiné, ale sám vím, že clovek se může vypracovat vysoko, bez šlapání po lidech a v prospěch společnosti. Ani Vám v tom nic nebrání. Kdyby takových nebylo, tak by jsme se dnes ještě houpali ve větvích stromů a záviděli tomu, co si ulomil větší klacek (tak to vlastně asi stejně začalo).

Mimo jedné akcie, kartičky a oježděného Volva, s půl milionem udělaných kilometrů, nemám na sebe asi take nic. Ani tu "šrajtofli". Právníka mám (jednoho z mých synů) ale daňových poradců mi netřeba. V pražské MHD také jezdím zdarma i když i tam domov (vlastní) mám. Také "charitě" dávám přednost před daněmi, neboť raději dávám peníze přímo na potřebné, než na jako rakovinu bující byrokracii, či na vládou podporované oteplovače všeho druhu.

Mimochodem, o těch darovaných "stomilionech" ostatní zpravidla nevědí ale alespoň s tou muzikou si trochu rozumíme. Tak se ji držme.
...a co takhle Ferda Mravenec?! ;-)
Jan Pavel
| 07.03.12 08:17
S ohledem na to, že je mi "stádoidnost" bytostně cizí, a že jsem tak zarputile tvrdohlavý, že by mě nikdo nedonutil se zaprodat a ukázat na někoho prstem, i když by mi šlo o vlastní pohodlí, či dokonce o život, nepřipadá zavylý komsomolec Pája v úvahu. Český Honzík, co s tváří jelimana ke všemu přijde jen tak lehce, protože vyčúraně ví, kam si stoupnout, aby bral první a nejvíc, mi taky není vlastní. Na to mám, bohužel, nízké sociální IQ... Můj hrdina je spíš ten Ferda Mravenec, co vypadne z mraveniště, jde si svou cestou, do všeho se hrne, všechno zkusí, často si natluče, často je stádu k smíchu, aby zkusil začít znova, jen tak, schválně, jak to dopadne, a vždycky na 100%, a na vlastní nebezpečí, nikdy na úkor někoho jiného...

A pokud jde o vzor podnikatele, který u mě představuje morální hodnotu, pak je jím nejspíš Tomáš Baťa...
No, jestli také nosíte puntíkovaného motejla
Dr.Lusciniol
| 09.03.12 01:41

Z hlediska naší architektury byl původem švec Baťa postavou velmi významnou. Dal příležitost lidem jako Gahura, Kysela, Karfík a mnoho dalším, vytvořit vskutku mezinárodní styl, založený na 6x6m železobetonovém skeletu, vyplněným sklem a režným zdivem, stále k nalezení (mimo Antarktidy) ve všech světadílech. Pozval i tehdy již "světového" LC ale nepodělal se z něj. Plán Velkého Zlína nakonec zadal Gahurovi a spol. Z dnešních kapitánů našeho hospodářství jemu v tomto podobného zatím nevidím.

Ale asi jste určitě nečetl román "Botostroj". Již si nepamatuji, kdo ho sesmolil (snad nějaký Svatopluk, tuším) ale ten Baťu určitě neměl rád. Ale já, čtouce to v mé pubertě, si dnes z toho stejně pamatuji již toliko jen větu: "Tu noc dvě nahá těla hnětla nový život". Výhledově, noc dokonce i dražší než v "Čapím hnízdě" (vracejíce se k věci).
Byl to Tomáš Svatopluk...
šakal
| 09.03.12 09:43
...vlastním jménem Svatopluk Turek.

Byť beru ohledy na Váš dlouhodobý nedostatek kontaktu s českým jazykovým prostředím, pane doktore, musím Vám opravit ten přechodník přítomný.

- mužský rod končí v takovém případě na ",-e" - tedy: "...vraceje se k věci"
- ženský a střední rod na ",-íc" - proto: "...vracejíc se k věci"
- ...a konečně plurál má koncovku ",-íce" - takže: "vracejíce se k věci"

Pokud si to dostatečně nezafixujete, raději se tomu vyhněte. To není žádná ostuda, jelikož i spousta Čechů to pořádně nezná. Už drahně let se totiž přechodník - na rozdíl od angličtiny, kde tuhle složitou formu nahrazuje prostinké gerundium s koncovkou ",-ing", pociťuje jako archaický slovní tvar a užívá se nanejvýš ve vzletných sentencích spisovatelů či v proslovech pohřebních řečníků.

Lépe je rozdělit v takovém případu komplikované souvětí na více vět (7;- ))

Vracíce se k věci?
Dr.Lusciniol
| 12.03.12 12:33

Velmi oceňuji Vaši snahu, pane kolego, ale práci jste si vybral vskutku sisyfovskou. Jak jsem se již zde jednou zmínil, většina mého vzdělání, pro můj původ "nedělnický" (ani nevím,zdali jsem se vskutku narodil v neděli) se udála v jazycích cizích ale ani předtím jsem neholdoval gramatice jazyka českého. Slovy klasika: "Těžko je učit starého psa novým kouskům" i kdyby snaha byla. A ani ta bohužel není. Takže se předem omlouvám, za ta příští popotahování Vašich uší. Co takhle: "Vracíce se k věci"? Či: "Vrátivše se k věci"?

Nejsa spisovatel, tak nezbývá než ten přechodník přítomný použít v té vzletné řeči, co pronesu nad svou rakví.
... Chi, chi, chi, chi, chi...
šakal
| 12.03.12 04:38
... (7;- D)

To je skoro jako "nechca" - odvozeno od slovesa nechtít!

Jo, "vrátivše" by šlo. Musela by to být ale žena a byl by to přechodník minulý... nikoliv přítomný (7;- ))

Leč, dosti zoologie! ...Éééé... tvarosloví. Co říkáte na tenhle posthumní Kaplického výtvor? (další pod článkem):

http://jdem.cz/t6w32
Kaplický
Dr.Lusciniol
| 13.03.12 11:01

Jako i ta gramatika, se Semtínem to nemá nic společného a zcela zjevný přítel všech architektů i pana prezidenta Jan Pavel o tom zrovna na archiwebu píše, ale na vhodnejším místě. Tak hajdy tam:
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od SGL Projekt s.r.o.