V sobotu 28. února 2015 bylo oficiálně zprovozněno nové hlavní nádraží v Delftu. Rozlehlý objekt v sobě kromě dopravní funkce obsahuje také 19 430 m² kancelářských plocha sloužící místní radnicí, která bude dokončena v příštím roce. Nový terminál stojí v těsné blízkosti historické nádražní budovy, které bude přestavěna na obchody a kavárny. Prostorem před nádražím je využíván pro autobusovou dopravu. Hlavním impulsem tak rozsáhlého projektu byla snaha zrušit stávající železniční koridor, který tvořil pevnou bariéru a rozděloval Delft na dvě poloviny. Dráha se přemístila do podzemního tunelu, zatímco na uvolněném místě se může rozšiřovat veřejných prostor. Vstupní hala o rozloze 2450 m² se nachází přímo nad železničním tunelem. V lobby se kromě informací a prodeje lístků nachází 850 m² komerčních ploch s obchody a stravováním. Hned při výstupu z vlaku návštěvníci mohou na stropě spatřit historického siluetu města. Jako předobraz pro podhledové lamely posloužila veduta Delftu od malíře Johannese Vermeera. Snahou architektů bylo symbolicky propojit staré a tradiční město s moderní vizí. Delft má dlouhou tradici a zároveň je světovým lídrem v oblasti technologií, za což vděčí zdejší technické univerzitě. Inovativní způsob propojující novostavbu s historií města se vedle interiéru promítá také na fasáda budovy. Působivě zastropení haly je tvořeno 4 000 zvlněnými lamelami, na nichž je natištěná historická mapa Delftu z roku 1877 v typické modré barvě. Lamely a zprohýbaný strop způsobují, že v každém místě je obraz trochu odlišný. Při každé návštěvě nádraží tak můžete objevit něco nového. Sloupy a stěny jsou pokryty mozaikou z tradiční delftské keramiky, pro kterou je charakteristická modrá barva. Je to jeden z nejvýznamnějších vývozních artiklů města. Nad nádražní halou se dokončují tří administrativní podlaží, která bude sloužit tisícovce zaměstnanců vedení města. Celá fasáda je tvořena rytmicky se střídajícími panely z čirého skla a neprůhlednými panely s motivy čoček. Na prolamované střeše je umístěn fotovoltaika, která bude dodávat 20 % energie potřebné pro provoz budovy. Celý projekt bude dokončen v roce 2017.