Architect: OK PLAN ARCHITECTS
Address: Mánesova 1670, Humpolec, Czech Republic
Investor:manželé Rýznerovi
Project:4/2004
Completion:5/2004-2/2005
Built Up Area:72 m2
Built Up Space:760 m3


back to article
67 comments
Plechac
mowla
| 31.10.05 03:41
Velmi pekne, neotrele a sympaticke... Jen - na muj vkus - prilis male...
Checknout na vlastní oči
Petr Šmídek
| 31.10.05 03:16
V pátek 4. listopadu 2005 se v rámci Soudobé architektury uskuteční od 10.hod. v aule přednáška ing. arch. Luďka Rýznera o tvorbě jeho ateliéru OKPLAN a ve 12. hod. se odjíždí od hotelu Austerlitz na exkurzi po jeho stavbách v reálu v Humpolci a okolí. Zájemci o exkurzi platí 80 kč za autobus na pokladně u paní Pátkové. Pro zapsané do soudobé arch. VI. roč. povinné, ostatní zájemci vítáni. Více na www.okplan.cz všechny zve srdečně Karel Doležel
Problem
Sailer Zdeněk
| 05.01.06 08:37
Docela slušný počin, akorát se v něm nedá bydlet (což je malá nepatrná vada na kráse): nebo je klep, že se pan Rýzner z domu stěhuje a prodává ho????
re Z
Martin Franěk
| 05.01.06 01:09
Pokud já vím a měl jsem možnost vidět, v domě se bydlet dá. Ne všechno by mně osobně líbilo, ale autor tento dům dělal pro sebe a předpokládám, že by si sám na sebe něco neušil, aniž by o tom nejdřív popřemýšlel.
Nevím, jaká je situace momentálně, ale klepy z Humpolce v této oblasti celkem "chytám" a v kuolárech žádná taková věc nekoluje, nebo jsem o ní alespoň neslyšel.
Mám pocit že si dům pletete se stavbou "Glasshouse" v Humpolci od stejného autora. Tento dům je momentálně na prodej, pokud již prodán nebyl (zmínka na archiwebu) a je to zcela z jiných důvodů. Rozhodně ne proto, že by se v něm nedalo bydlet.
S pozdravem MF.
re:
Petr Šmídek
| 05.01.06 01:46
plecháč
Martin Franěk
| 06.01.06 09:31
Pokud máte čas, mrkněte na tento web, kde se o plecháči píše taktéž

http://www.humpolak.cz/modules.php?name=News&new_topic=22
Potvrzení
Zdeněk Sailer
| 06.02.06 07:59
Tak jsem se informoval a opravdu se rodina pana Rýznera stěhuje z Plecháče, prý se tam nedá bydlet. Tak to je super moderní architektura...tak se mají domy dělat,aby se v nich nedalo bydlet....a já myslel, že je to naopak.
proc?
hana vesela
| 06.02.06 08:12
a co si mam predstavit pod pojmem, ze se v tom dome 'neda bydlet' ? Neco tam nefunguje (treba vytapeni nebo vetrani, ...) nebo jim to neni dost utulne?
To nevím
Sailer Zdeněk
| 08.02.06 01:04
Tak to se budete muset zeptat rodiny pana Rýznera, podle nepodložených zpráv bydlí už v jiném domě.
je to prusvih
hana vesela
| 08.02.06 04:53
No teda jako pouha investorka, tedy laik, ktery sveril stavbu sveho domu architektovi a z 99% ho nijak neovlivnoval jsem zdesena, ze se neco takoveho muze stat... Ufff, ja uz nastesti bydlim, vse funguje a je super - ale pri predstave, ze by to dopadlo takhle me jima hruza. Vy, jako architekti koukam drzite basu a prilis to tady nepitvate, i kdyz je to podle me teda docela husta zalezitost. Aby architekt postavil dum sam sobe a pak zjistil, ze se v nem neda bydlet, je podle me docela prusvih a tezke profesionalni selhani. Vzdyt kde jinde, nez u svoji vlastni stavby, mel absolutni svobodu (na jejiz nedostatek si obcas architekti stezuji) aby volil (materialy, interier, etc.) tak aby mu to bylo maximalne ku prospechu. Vas to nikoho nesokuje?
nesokuje ani trochu.......
kandik
| 08.02.06 05:06
...hano vesela..... stante se architektkou, a zacnete si projektovat, nedejboze stavet vlastni dum - pochopite
...usmal se pod fousy
hana vesela
| 08.02.06 06:53
tajuplne pan architekt nad dotazem hloupe selky, a hloubeji se zanoril do sveho usaku po babicce ve vytapetovanem pokojiku s perskym kobereckem na zemi, aby dal v klidu psal svoje intelektualske pojednani nad ocistnou silou funkcionalismu a skicoval interier s betonovou sterkou a kovovym schodistem pro sveho noveho klienta, kteremu z duse tak bajecne vycetl po cem touzi!
Domněnky, fabulace, nepravdy
Jan Kratochvíl
| 08.02.06 06:37
Tak jsem se na celou situaci informoval
Rýznerovi se před Vánoci přestěhovali do předchozího bytu, který se nachází v těsné blízkosti jejich ateliéru a je tudíž více po ruce. Plecháč nyní slouží hlavně pro potřeby ateliéru - jednání, prezentace apod.
Doplnění...
Martin Franěk
| 08.02.06 07:23
Dřívější byt se nachází přímo v podkroví ve stejné budově tzv. "Zámečku", kde sídlí i OK Plan... Jen aby byla informace opravdu ouplná...
to jsem rada
hana vesela
| 08.02.06 07:46
ze se to vyjasnilo a neni tedy normalni, aby architekt stavel dum, ve kterem se neda bydlet, svadlena sobe usila saty, ktere nechce nosit nebo kuchar uvaril sam sobe veceri, ktera mu nechutna, jak tady prezentoval 'kandik', ze je pochopitelne
re Hana Veselá
Martin Franěk
| 08.02.06 08:05
A vy věříte tomu, že se stěhoval kvůli tomu, aby byl blíže ateliéru??? Pokud si stavím rodinný dům, tak proto, abych v něm bydlel, ne abych se za chvíli stěhoval zpět a "zazdil" to tím, že "chci být blíže ateliéru".
něco k tý plechovce
Giannii
| 08.02.06 11:28
Dá se jíst z umělýho talíře a ocucávat plechovku od piva. Taky se dá pracovat v hale bez oken a s umělou vůní, i bydlet v plechovce se dá a koukat na ní jak krásně rezne při hrnku kafe a nemyslet na to, že něco podobnýho se dá potkat na smeťáku. Ale pokud se chcem množit a žít a prožít a dejchat, musíme si sundat onen igelit jinak vymřem.
Věřím
Jan Kratochvíl
| 08.02.06 11:56
Než se rozepíši: byt Rýznerů se nenachází v podkroví, nýbrž je to normální solidní byt.
Osobně pracuji také doma, protože je to pro mě nejpohodlnější a šetří to čas. Pokud si někdy budeme zřizovat kancelář, tak nejlépe v domě poblíž. Dost mě vycvičily 2 roky ježdění mezi kolejemi a fakultou - asi 40 minut jedna jízda, denně skoro 1,5 hodiny v MHD.
Myslím si, že důvodem je i skutečnost, že Plecháč byl budován jako showroom, což asi není pro klidné a spokojené bydlení optimální. Každopádně během mé návštěvy jsem žádné vady, které by znemožňovaly obývání domu nezaznamenal.
Na smeťáky moc nechodím, ale pokud bych tam nacházel struktury podobné Plecháči, tak tam asi občas zajdu
plech
Giannii
| 09.02.06 09:45
Výborně, pokud bude RD na smeťáku, rád se tam podíváte - a vemte rodinu ať se vydovádí. A pokud máte rád ještě jadrnější formu, pak doporučuji výlet do Afriky, kde v některých vyhlášených místech jsou celé vilové čtvrti v tomto stylu. Je báječný po práci , v klidu a teple domova , uklidnit se pohledem na rezavej plech, pohladit ho okem a dlaní.

Pokud je to showroom firmy, pak pardón. Ale jak ho vypárat z kontinua zástavby v které se nachází?
Tolerance
Jan Kratochvíl
| 09.02.06 10:29
Tato diskuse nikam nepovede. Vy si myslíte, že Plecháč stojí v Africe a že stojí i na smetišti...
Jinak si nemyslím, že by lidé osahávali fasády domů. Corten mi přijde lepší než omítka s nějakým teplým pastelovým odstínem. Corten je totiž určen pro drsný kluky, nic pro sentimentální paničky.
...Chi, chi, chi...
šakal
| 09.02.06 12:39
...možná chodí autor při zdi s Cortenem, aby byl drsnej kluk (7;- ))
Tedy..."Nic ve zlým!...
šakal
| 09.02.06 12:27
...Nic v dobrým!"

šakal prokop (7;- D)
tak se přiznám....
tovyx
| 09.02.06 12:40
že už jsem si na nějakou fasádu i šáhl...
škoda, že jsem to neudělal tady, možná bych poznal jaký brak jsem to přijel navštívit
Díky Giannii, moc jsem se pobavil :)
Martin Šíp
| 09.02.06 05:09
Omítka je lepší, Corten je na prd.
Ke mě čelem, k Ivanovi zády.

Fasády
Jan Kratochvíl
| 09.02.06 06:42
Já s oblibou ťukám na zateplováky, protože zní krásně dutě. Připomínají mi velikonoční vajíčka. Nejvíc mě ale naštve, když někdo použije tvrzenej polyš. To mám zkažený den...
corten je pekny
hana vesela
| 09.02.06 06:04
Me se teda ten dum vizualne strasne moc libi - zvenci urcite. Zevnitr bych mela trochu vyhrady k tem betonovym sterkam, protoze kdyz se dum 'zabydli' (rozumej: prijemne zabordeli) tak z te jejich chladne krasy zbyde proste jenom pocit sedivy smouhy na zdech. Taky bych mela zavrate na tom schodisti a bala bych se, ze propadnu skrz nebo bokem...kde chybi zabradli. To nevim jak to clovek po nejake radne parbe vyleze aniz by se nezabil... No a nejvic by me stvali asi ty okna - zvenci krasa to napohled, ale jak si nemuzu nekde pootevrit okynko -proste pro ten pocit cerstvyho vzduchu, tak to bych proste nevydychala...klima, neklima.
Jinak dovedu pochopit, ze lidi, zvykly na bydleni v byte si po case bydleni v dome muzou rozmyslet. Ono zvlast tech nekolik pater dava zabrat, kdyz se nenaucite nosit mobil povesenej na krku. Zarucene totiz vzdycky zazvoni o tri patra jinde nez prave jste
fasady
hana vesela
| 09.02.06 06:32
Jee, tak to byste mi mohl poradit, kdyz rozumite fasadam: mame teda to velikonocni vajicko - domek z vapenopiskovych cihel, rockwool a pres to takovou tu dvoumilimetrovou slupicku. Chtela bych nechat dum misty porust psim vinem. Nestrhne tu omitku?
re: Jan Kratochvíl
kuzemenský
| 09.02.06 06:44
Drsným klukům je rozdíl mezi Cortenem a omítkou úplně jedno. Zajímá je podstata věci.
............................................................ ............................................................ ........................................
Tolerance není totéž jako nekritičnost. Když na archiwebu sama od sebe vznikne kritická diskuse, hledíte ji "ukočírovat" kam je potřeba. Tento druh "tolerance" mne nezajímá.
Mistr světa amoleta
Jan Kratochvíl
| 09.02.06 06:42
ad psí víno:
Rozhodně bych to porůst nechal. Mohlo by to celou fasádu naopak zpevnit. I když proč tak pěkný dům nechávat porůst? Co na to říká architekt Jehlík?

ad kritičnost:
Proč si nezakritizovat, ale moc kritiky tu zatím nepadlo. Shrnuji:
- Plecháč je uvnitř malý
- nedá se v něm bydlet, protože se Rýznerovi stěhují pryč
- bydlet v Plecháči je jako bydlet v plechovce; pokud se chceme rozmnožovat a dejchat, musíme si sundat igelit (to jako kondom?)

Já jsem se jen snažil nastínit možné příčiny toho, proč se Rýznerovi asi stěhují. Nikoho nechci omezovat. Nemám rád, když někdo říká líbí-nelíbí a už neříká proč. Nebo když viděnou skutečnost hodnotí neobjektivně - to je mířeno na smetiště. Když už Baudellaire hledal krásu tam, kde jiní nacházeli jen hnus, proč by nemohla architektura zabrousit k materiálům, které jsou vnímány jako odpad. Já to toleruji.
re Corten
Martin Franěk
| 13.02.06 05:11
Vzhledem k tomu, že okolo Plecháče dost často chodím, měl jsem možnost (a taky jsem to udělal) dům sledovat, ošahat, poklepat atd... A výsledek?? Fasáda je, podle mě, dobře řemeslně zvládnutá a Corten, jako matroš, mě totálně dostal.
cena
ironizer ®
| 26.03.06 08:26
podla manifestu autora: cit.: "nižší pořizovací náklady, důraz na provozní náklady" by ma zaujimala cena stavby (mimo interieroveho zariadenia samozreme...) a naklady spojene s uzivanim stavby (kurenie...) neda sa to zistit aspon cca? diky
:::::::..........:::::::::::::...............:::::::::::::..
Petr Hill -- www.PetrHill.webz.cz
| 26.03.06 09:21
ad Zdeněk Sailer: Zdeňku, nevím odkud máte takovéto důvěrné informace, mohl byste nám toto sdělit? Osobně jsem hovořil s autorem přímo uvnitř stavby což mi dává poněkud výhodu v podobných spekulacích. Dle slov autora plecháč nebyl stavěn pro rodinu Rýzner, ale šlo spíše o developerský počin, tzn. měl být k dalšímu prodeji, byť financován autorem. U nás asi jediný způsob jak stavět skutečně radikální a nekompromisní (a nepochybně kvalitní) architekturu. Rýznerům se ale dům tak zalíbil, že se nastěhovali. Co se jim ale určitě nezalíbilo byl fakt, že najednou bydleli "ve výkladní skříni", kde se snad dveře netrhli. Zde končí citace autora a začíná má spekulace. Pravděpodbně již Rýznerovi nebavilo bydlení ve frekventovaném a exponovaném showroomu a rozhodli se pokračovat po původní linii - dům prodat. Což tedy rozhodně neznamená, že se v domě nedá bydlet. Ba naopak, při osobní návštěve jsem měl opačný pocit...
ad schodiště: nikoli závratě, možná spíše průvan a přílišná masáž bosých chodidel by mi vadili;
ad stěrky: sám jsem si přidával ony šmouhy na zeď, snad aby vypadaly jako betonová stěrka...
ad fasáda: Nebudte staromódní, corten je super, jen by mě zajímalo, jestli když se o to škrábnete, jestli taky dostanete otravu krve... Rozhodně pořád lepší jak modro-růžové omítky předměstských chaloupek.
A propos: všimli jste si o kolik ty chaloupky vypadaj líp dokud jsou ještě šedý nebo v hrubé omítce.......????
Pravda kolem Plecháče
Jitka Rýznerová
| 01.04.06 07:16
Právě jsem si přečetla různé názory na to, proč jsme se koncem minulého roku přestěhovali do původního bytu. Bohužel, musím vás všechny zklamat. Nebylo to proto, že se v Plecháči nedá bydlet ( naopak, všichni, hlavně děti, už netrpělivě čekáme, až sleze sníh a opět se přestěhujeme ), nebylo to ani kvůli tomu, že se Plecháč nedá vytopit ( stará secesní vila, v níž bydlíme nyní, je bez veškerého zateplení a má 4 metrové stropy ), není to ani proto, že to má manžel blíž do práce ( i když pro něj to určitou výhodu má - plná lednice, potravinová skříň,.....). Důvod je prostý - VÁNOCE. Nevěděli jsme, " kudy k nám přijde Ježíšek " aby to děti v tak otevřeném prostoru nezaznamenaly a ve starém bytě jsme to už měli " nacvičené " . Kvůli těm rozzářeným očím a tradicím jsme ochotní se přestěhovat !!!
Jinak mě osobně se v Plecháči bydlí skvěle a nejvíc mi vyhovuje propojení interieru se zahradou .
...Škoda, že se nemůžu přestěhovat vždycky na Vánoce...
šakal
| 01.04.06 08:30
...z novostavby do secesní vily se čtyřmetrovými stropy...na Velikonoce zpátky a třeba na Den stavbařů zas naopak...cha, cha! Hrozně se stydím za svou závist, ale hrdost mi nedovolí, abych to dal najevo.
(7:- P) (7;- D)
ŠAKALE BUĎ UŽ ZTICHA
| 01.04.06 10:43
KONEČNĚ
...žádosti se nevyhovuje!
šakal
| 02.04.06 01:39
(7:- P)
Ježíšek
kuzemenský
| 02.04.06 11:40
Odpověď Jitky Rýznerové se okamžitě zařadila na druhé místo mojí letošní hitparády.
... "otevřený prostor" ... potvora jedna ...
GeoN
| 05.04.06 03:10
"... aby to děti v tak otevřeném prostoru nezaznamenaly ..." ...

.. tak tak, má slova -> v "otevřených prostorech" se prostě nedá bydlet -> jsou to totiž proti lidské bydlivé přirozenosti ... nedá se v nich tudíž skoro nic ... kromě "koukání do prostoru", samozřejmě ...

... to je jedno z nejmasivnějších potvrzení mých domněnek o "moderní" a "následující" architektuře .... -> prostě "v" ní nemá Ježíšek co dělat ... jaksi tam nezapadne ...

... nebo by to možná chtělo "nacvičit" nějak jinak ...

.... případně udělat nějakou speciální stavební úpravu "pro Ježíška", která by onen "otevřený prostor" zase pěkně "narozdělovala", a tedy náležitě "uzavřela" ... tak, jak to "má být" ... a jak to bylo "odjakživa", pokud si odmyslíme "mužské domy" (a podobně) u těch nejrannějších a "nej-přírodnějších" národů, v jejichž případě ještě nebyla či není vytvořena taková (či podobná) forma rodiny (a všeho navazujícího) tak, jak je tomu u nás a našich přímých předků ...

Co když
jonáš
| 06.04.06 06:49
... do ní Ježíšek ani nechodí?
... no jo ... Jonáši ...
GeoN
| 06.04.06 09:58
... máte určitě pravdu ... souhlasím ... "moderní" /a ta "po" ní/ architektura je pro "nového", "moderního" člověka ... a ten se s Ježíškem zcela jistě míjí ... oboustranně ... pravdu díte ... ...

... každopádně i "nový" a "moderní" člověk ... když má nějaké "vážené hosty" třeba chce manželku v kuchyni (jen tak pro relaxaci) třeba "plácnout po zadku" ... když tak zašla pro zákusky připravené na kuchyňském stole ... že ano ...

... ajta krajta ... nejde to ... žádné "kuchyňské laškování" nebude ... vážená návštěva totiž všechno vidí ... a slyší ... zatímco se cpe hlavním chodem ... smůla ...
dementi
pm
| 07.04.06 12:19
myslel jsem, ze dementi jsou jen na prime.
záhada_?
carda
| 10.04.06 10:10
pak je mi tedy záhadou, když se tam stěhovali pouze na VÁNOCE.......že jsem tento objekt našel koncem prosince (byl tam ještě během ledna a možná i později) na webu v sekci PRODEJ REALIT...za 8milionů_?
a tak vůbec
giannii
| 23.04.06 09:56
Modro-růžové předměstské chaloupky s plotem z kuželek, a taky paneláček na ves a k němu přitlouct králíkárnu a vedle zámečku do jeho zahrady rychle kravín .

Jo a corten to je drsňák ! Z toho je vilka jedna radost. A tak navrhuju uplatnit ho na jednu super vilku - obalme cortenem Prior v Jihlavě!
vzkaz pro šakala
Jitka Rýznerová
| 16.05.06 12:07
Tak už jsme zase zpátky v Plecháči !!!
7:-)
Jan Kratochvíl
| 16.05.06 12:40
chichichi
Čestné uznání v GP 2006
Jan Kratochvíl
| 16.05.06 12:09
archiweb gratuluje k čestnému uznání v letošní Grand Prix a těší se na další skvělé stavby od OK PLANu.
...děkan za report! (7;- ))
šakal
| 16.05.06 12:40
.
šedivá zeď
bluewind
| 27.05.06 01:29
OTÁZKA pro paní Jitku Rýznerovou: Zahradu Plecháče odděluje od ulice zeď ze "šedivých cihel". Neuvažujete ozelenit tuto zeď zvenku i zevnitř nějakými popínavými rostlinami, např. břečťan atd.? Myslím že té šedi v okolí Plecháče je až příliš.
šedivá zeď-odpověď
J.Ryz.
| 06.06.06 05:27
Zeď bude ozeleněna jak zvenku, tak zevnitř. Vnitřní strana bude porostlá břečťanem, tomu se tady i poměrně daří, venkovní by měla být porostlá popínavkou " tříprstem". Bohužel, některým lidem tyto rostliny natolik vadí, že je s jistou pravidelností vytrhávají a ničí. Proti lidské blbosti a závisti jsme naprosto bezmocní.
Děkuji za odpověď
bluewind
| 11.07.06 01:21
Děkuji za odpověď - jsem rád, že v okolí domu ozeleněním šedivé zdi přibude zase o něco více svěží přírody. Chtěl bych se zeptat (s ohledem na současné letní průtrže mračen) jak je to v Plecháči vyřešeno s odvodem dešťové vody ze střechy a střešní terasy? Dále pak s ohledem na aktuální letní intervaly sucha a nutnosti zavlažovat trávník a další rostliny na zahradě bych se chtěl zeptat jaký máte názor a případné plány na možnost akumulovat zmíněnou střešní dešťovou vodu do rezervoáru (např. částečně zapuštěného pod zem, nejlépe ve tvaru krychle či kvádru, z vnějšku obloženého Cortenem) ?
CORten
Jiří Fiala
| 14.07.06 11:55
CORTEN, neboli patinující ocel (také jiný druh ATMOFIX) je vlastně druh oceli, který v průběhu expozice korozním stimulátorům (srážkové vodě, vlhkosti, atd.) vytvoří na svém povrchu pasivní vrstvu z korozních produktů ( v tomto případě Fe oxidy, = rez). Standardně je tato vrstva velmi porézní, zadržuje vlhkost a v podstatě zvyšuje korozní rychlost a ocel koroduje klidně dál. U patinujících ocelí těchto typů se má za to, že vrstva korozních produktů je natolik homogenní, že v podstatě bariérovým mechanismem zabrání dalšímu působení korozních stimulátorů a další korozi. Musí být ovšem velmi přísně dodrženy konstrukční zásady - tzn. v případě ovlhčení musí být umožněno konstrukci vyschnout, nesmí docházet ke kondenzaci (což je velmi složité zvlášť u detailů a nosných prvků) atd. Jinak je korozní rychlost velmi podobná "normální" nenatřené uhlíkaté oceli. S tím nebezpečím, že když Vám povrchově ošetřená ocel začne v některých místech korodovat, tak to aspoň vidíte a řešíte. Zkorodované nosné prvky Cortenu jsou laikem pokládány za součást koloritu a víc neřeší. Estetická hodnota je také sporná, díky odkapávající rzi na zahradu, ale mě osobně se to docela líbí (ten look, ne ty úkapy)

Po mnoha slibných pokusech (u nás e.g. TESCO Liberec) s těmito druhy ocelí vyšlo najevo, že korozní inženýrství by se mělo vydat jinou cestou a také se vydalo.

Přesto přeji Plecháči šťastný život, z povzdálí ho sleduji a fandím mu. Je sympatické, když něčí dílo vyvolá tolik různých reakcí. Vše neobvyklé a vybočující je velmi příjemným osvěžením našeho světa katalogových oblud. Docela bych si rád s panem Rýznerem na téma řešení detailů té fasády pohovořil...
"Zjistíme, zda-li je přítomen hliník...
Ľuboš Lorenz
| 02.10.06 04:38
...Hliník se přestěhoval do Humpolce!" Táto notoricky známa filmová pasáž dostáva nový rozmer. Je to jej stelesnenie s rovnakými ambíciami stať sa notoricky známim.Bravo!
Pro šakala
Jitka Rýznerová
| 15.12.06 07:38
Tak už jsme opět pryč z plecháče !!!
Našel se Plecháčův velký vzor ...
homolkac
| 23.03.07 07:42
... na:

www.homolkac.rajce.net
Hledáme prováděcí firmu na CORTEN
Pícha, Reko
| 10.04.07 02:09
Mohl by ste mi prosí poslat kontakt na firmu, kt. provede Cortenovou resp.Atmofixovou plechfasádu?
děkuji Pícha 604 22 98 11
picha@reko.cz
Také hledám firmu, která provede fasádu z materiálu Corten.
Pavel Jech
| 20.05.07 10:35
Jestli někdo znáte takovou firmu, prosím, dejte mi vědět. Děkuji Pavel jech
podivuhodné
sylvie
| 26.06.07 04:38
zajímavá stavba jako ateliér by mě venkovní i ty vnitřní prostory inspirovaly,je to jako vytažený starý šperk z mořských hlubin. Působí to na mě i co se týče použití toho materiálu rošťácky ale zároveň čistě...jako uprostřed špinavého města z plechu bez lidí a zároveň i s bazénem s čistou vodou.Něco to do sebe má...nejsem příliš technický typ,ale co se týče barev,materiálů a prostorů vůbec má to svou duši a hudbu....líbí se mi
šperk z hlubin ?
Simona Jemelková
| 16.08.07 10:12
No, to vytažení z mořských hlubin mě taky napadlo. Připomíná mi to filmy na Animal Planet: v nazelenalém šeru se rýsuje tajemná silueta, potápěč připlouvá v oblaku bublinek blíž - a ejhle, vynoří se ocelové torzo potopené válečné lodi z 2. světové války.
Přesně tohle mi to připomíná - vytažený starý rezavý vrak. Pod vodou má svou poezii, ale že by se to dobrovolně tahalo z vody na bydlení, to mě opravdu nenapadlo. Až tady...
Promiňte mi lehkou ironii. Ale tohle je typ architektury, který asi nikoho nenechá chladným. Buď výskáte obdivem, nebo vykřiknete zděšením. Mě se bohužel stalo to druhé :-/
stěhování :)
petruska.
| 27.11.07 04:00
to Jitka Rýznerová: stěhování na Vánoce, fajn ... ale co až děti jaksi vyrostou z Ježíška a dorostou jiným zábavám? nevyvstane pak místo dosavadního hlavního (jediného) problému "jak zařídit nenápadný příchod Ježíška" otázka "jak zabránit nenápadným příchodům a odchodům dětí"? pokud je nicméně umístění jejich pokojů vedeno právě tolerancí, otevřeností a snahou zajistit jim svobodné mládí bez překážek, pak okamžitě vyrážím opatřit si klobouk, aby bylo co smeknout
mínus
Martina Bedrunková
| 12.01.08 11:53
stéjný prblém jako petruška vdím v umístění pokojů dětí do 1.NP a obývacího pokoje s kuchyní do 2.NP. Já bych to umístila naopak. jednak kvuli pohodlnějšímu pohybu mezi interiérem a exteriérem. Jne si vemte, jak bude naročný běhat při grilovačce mezi kuchyní v patře a grilem na venkovní terase. a jak už zminila petruska, co až děti vyrostou? mají vychod domu přímo před očima...pro ně geniální, pro rodiče starost.
Giannii
Aleš Macenauer
| 07.02.08 09:16
Giannii, už podle tvého jména usuzuji jaký typ člověka jsi. Nevím proč vůbec navštěvuješ tyto stránky věnované Architektuře. Ty jsi to, co se skrývá pod pojmem architektura nikdy nepochopil a necítíš toto lidské odvětví srdcem. Až budeš chtít stavět navštiv prosím stránky spol. Canaba, tam najdeš dům pro tebe.
S pozdravem Aleš
Ad Gianni
Jan Sommer (hlas z hnojiste)
| 08.02.08 10:16
Jasně, zase je tu to známkování, jak jsem si tu o něm už troufl pojednávat. V podání pana Macenauera v pěkně kondenzované a výmluvné podobě. Fakt hrůza.
pro petrusku a martinu
jitka rýznerová
| 29.03.08 10:32
Jen opravím pár nesrovnalostí. Dětské pokoje jsou v přízemí, obývák s kuchyní v 1. patře, který ale od zahrady s grilovací terasou dělí jen nekolik schůdků. Soukromí dětí je pro nás důležité a je to i určité důvěře. A až děti vyrostou ? Může se stát, že za pár let tam některé z nich bude bydlet bez maminčina servisu.
:)))
Martin Franěk
| 30.03.08 01:25
Děti dětí budou mít ze soukromí určítě radost.
líbí
Pavel Fejt
| 13.01.09 03:03
Mě se domeček velmi líbí. Je malinký, to ano, ale proč ne, npříklad 2 lidí se tam jistě vejdou. Přijde mi jen že to okolí domečku je trochu neutěšené, nicméně co naděláme. Vnitřní uspořádání je kompromisní, ale vzhledem k tvaru pozemku a zastavěné ploše se nedají vymyslet zázraky....jako celek to na mě působí ve zkratce jako z minima vytěžit maximum a to se mi fakt líbí.
Hmmm!
jan kment
| 27.01.09 12:07
Jedna z mála fasád RD na Archiwebu a vůbec v naší kotlině, která má slušný rytmus aniž používá tankové průzory nebo gotické střílny místo oken. Dům je , soudě podle fotek, citlivě zasazen do trochu nevábného okolí, liší se ale nepřekáží. Rezavý plech pokládám za roztomilou klukovinu, způsob, jak se vyrovnat s prostředím, žert ve stylu Aleše Veselého. Rozhodně mi to připadá bližší přírodě, než všechny ty akrylátové omítky, barvy rzi jsou přece barvami hlíny, kamenů, dřeva… Jenom se bojím, že tohle gesto má poněkud anekdotický charakter a některé anekdoty dost rychle stárnou.
k cene
dasa
| 30.09.10 02:10
Moju otazku som videla uz polozenu , ak sa smiem spyta tak este raz nakolko som nenasla odpoved...

podla manifestu autora: cit.: "nižší pořizovací náklady, důraz na provozní náklady" by ma zaujimala cena stavby (mimo interieroveho zariadenia samozreme...) a naklady spojene s uzivanim stavby (kurenie...) neda sa to zistit aspon cca?
dakujem
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

more buildings from OK PLAN ARCHITECTS